Jobbkonferens hemma vs jobbkonferens i Thailand

Jag har jobbat hela helgen. Eller jag vet knappt om jag kan kalla det jobba. Jag har varit på den galnaste skolkonferensen ever. Något jag förmodligen aldrig mer kommer uppleva, definitivt inte med svenska skolan.
I fredags satte vi oss i en minibuss, jag och mina 6 fantastiska kollegor, utan att veta vart vi skulle. Vi hade våra aningar. Vi hade spekulerat flitigt under arbetsveckan. Och faktiskt hade vår gissning varit rätt. Vi skulle till Bangkok. Dessutom skulle vi bo mitt på partygatan, backpackergatan, kaos-gatan - Khaosan road. En gata som ser ut som en heeeelt vanlig gata på dagen, men som, när mörkret faller, blir till en partygata utan dess like. En gata som aldrig sover. Det var som att komma 20 år tillbaka i tiden. Tiden då man gick ut och partajade med kompisar, försökte knö sig fram på det trånga dansgolvet, med musiken dunkandes i öronen. Bara det att nu var vi utomhus. Under bar himmel. Och med ett avlåååååångt dansgolv. Överallt såldes det galna saker, äckliga saker att äta, mojitobuckets, laughing gas. Överallt stod folk och dansade. Överallt kunde du sätta dig ner och ta en fotmassage. 
Så på dagen hade vi konferens, badade i takpoolen, åt lunch tillsammans, shoppade. På kvällen så upplevde vi detta galna party. 
Lördagskvällen var dock höjdpunkten. Vi blev återigen hämtade med taxi, utan att veta vart vi skulle. Vi hamnade på en flodbåt. En där thaimat och dryck ingick. En där man dessutom fick sightseeing av Bangkoks populäraste sevärdeheter. En där det blev den roligaste kvällen på mycket länge. 
Bangkok är bland den galnaste stad jag upplevt. Det är kaos, men ett fascinerande kaos. Men vi var alla överens. En helg räcker. Att ständigt bo i detta kaos tar nog snabbt död på den fascinerande delen. Så jag är galet tacksam för min helg. Och mina fina kollegor.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek

Det finns alltid något att fira