Det finns alltid något att fira

Precis när jag började tänka att detta ju går alldeles smärtfritt. Att det är helt vad jag är ovan vid på mina resor

. Att ingenting utöver det vanliga, det jag själv valt, händer. Det är just då det sker.

Jag är så tacksam över att vi har haft besök. Jag har den finaste vännen som flyger halva världen bara för att jag bestämt mig för att jobba i ett helt annat land. I fredags fick jag chansen att visa min tacksamhet genom att fixa ett överrasknings-40års-firande.
Massge, en överraskningsgäst i form av hennes pappa, lunch på beachrestaurangen, tårt på thai vis,  Mai tai och så klart en avslutning på en rooftop bar. Och inte vilken rooftop bar som helst. En med glasgolv. 27 våningar upp. Så där så att det svindlar när man tittar ner, för att man tror att glaset ska krackelera och ge efter så man sakta faller ner i avgrunden. Just den känslan. Jag har sett det på film. Så det kan hända. 😜
I alla fall, det blev en 40 årsfest att minnas för oss alla. Det perfekta slutet på en magisk semester för mina vänner. På lördagen gjorde vi oss redo för strandhäng i väntan på deras taxi till flyget. När hon plötsligt ringer. Och är på väg till Bangkok Hospital istället (trots namnet ligger det i Hua Hin). Kasper hade blivit biten av en av alla dessa löst gående hundar som finns här. Det innebär akuten och rabiessprutor direkt. Så vi har fått lära oss att sjukvården här är alldeles utmärkt, men vansinnigt dyr. Så man blir återigen väldigt tacksam för att alla har möjlighet att få vård hemma i Sverige och återigen inser jag att jag gärna betalar skatt.
Kasper har numera kommit hem till den svenska vården och behöver förhoppningsvis inte betala 4000kr för sina sprutor mer.

Själva ägnade vi söndagen åt att fira igen. Att det faktiskt gick bra trots allt. Att vi har semester för oss själva ett tag framöver. Att vi kan ägna vår tid till att bara chilla, dricka milkshakes och ta ett dopp i havet emellanåt. Att vi mår bra. Att... tja, vad som.
Det finns alltid något att fira 🥂🍨🍹🍉🍓






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek