Så kom dom tillslut



Japp. Äntligen stod dom där. Utanför min dörr. De bästa. Så fantastiskt roligt att träffas igen när man varit ifrån varandra i 3 veckor. Självklart blev det fullfart direkt. Vi hade förberett och lagat thaimat, köpt vin a la Thailand (smak av kokosnöt, inte så att jag ska ödsla plats i väskan och frakta hem några flaskor kan jag upplysa er om) och gått bananas på fruktmarknaden för att införskaffa efterrätt. Trevligaste middagen blev det.

Dagen efter tog vi tuk tuk till Black Mountain waterpark. Strålande solsken och inget folk. Rena rama drömmen. Kunna åka rutschkanor utan att köa och utan att tvingas pausa mellan åken i bastun för att tina upp. Favoriten blev nog ändå the lazy river - guppa omkring på en badring i strömt vatten som snirklade sig genom parken. Det blev dessvärre en del brända näsor så här första dagen.

På kvällen blev det såklart besök på Cikada-marknaden. 

Eftersom jag dessvärre jobbar och oturligt nog hade konferens följande helg så åkte vi söder ut men mot olika platser jag och resten av familjen. Båda fick dock oförglömliga minnen, på heeelt olika sätt. På min jobbresa hamnade vi till slut i Chumpon, på en liten resortsom hette Buadara. Fantastisk mat och härligt område. Tyvärr regnade det hela helgen så vi kunde inte nyttja den fina poolen och havet särskilt mycket. Men vad gör väl det när man har kollegor som roar en till max. Fick spelat kortspel som jag inte spelat sen jag gick ut nian, skrattat så kinderna krampat och lärt känna massor av nya vänner. Det är så det är att jobba på Sanuk. Öppna, glada människor överallt. Magiskt nog så var det regnuppehåll på morgnarna så vi kunde ha morgonyoga som planerat. 

Börjar kännas lite ledsamt att det bara är 3 veckor kvar att jobba. Ska maxa det sista 😎🥂🎉🍜🏝

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek

Det finns alltid något att fira