Våga hoppa

Jag har ett stående nyårslöfte. Jag har lovat mig själv att varje år testa något jag aldrig tidigare gjort. Det har lett in mig på afrikansk dans, gitarrlektioner, bila genom Europa, yoga, Melodikrysset. Ja ni ser. Allt mellan himmel och jord.

Det här året river jag av mitt nyårslöfte bara några dagar in på nya året. Jobba på svenska skolan utomlands. Något jag velat göra sen jag satte min fot på lärarhögskolan, men aldrig kommit mig för, aldrig vågat, aldrig sett möjligheten. 

De sista åren har jag intresserat mig mer för hjärnforskning och hjärnans möjligheter på grund av mitt yrke. Intressant läsning. Men man upptäcker ganska snabbt att det inte bara är inom skolans väggar man har nytta av att lära sig hur hjärnan fungerar. Det är väldigt utvecklande för övriga livet också. Hjärnas möjligheter är oändliga, det enda hindret är din egen inställning. 

Jag har valt att börja träna mig i att se möjligheter istället för hinder, det positiva i det negativa, våga det som känns läskigt. Det är det som nu gör att jag snart lyfter från trygga hemmet och bokstavligen flyger in i det okända.

Så det är min utmaning till er inför 2018. Världen finns därute. Våga ta klivet mot din utmaning. Oavsett vad det är. Våga hoppa!

Bild: pixabay.com

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek

Det finns alltid något att fira