Äntligen!!!

Nu så. Tredje gången gillt. Thailändska ambassaden öppet, visumen hämtade. Allt fix och tricks klart. När jag väl gick därifrån, leendes, så upptäckte jag att snöflingor dinglade ner från himlen. Där stod jag. Mitt i Göteborg, med Clarion Hotel framför mig julpyntat till max och kände att det här kommer bli en bra dag. Inser nu att det bara är en månad kvar. Och dessutom december. Juletid är faktiskt en av mina favorittider. Egentligen. Men det är sällan jag orkar njuta av den. Det är så mycket som ska hinnas med, både privat och på jobbet innan den magiska 24:e.
Så idag bestämde jag mig. Just där. Just då. Bland snöflingorna och julpynt. Jag ska banne mig ta mig in i Thailands mañana-tänk redan nu. Acklimatisera mig. Jag ska pausa när jag vill oavsett om omgivningen vill det. Jag ska mysa i soffan med filt, omgiven av mina favoritisar, dricka glögg och äta choklad. Jag ska fånga snöflingor, fånga nuet. Äntligen!!!
                                          bild från: https://velojoy.com

                                           

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek

Det finns alltid något att fira