Kärlek

Den här veckan har gått i kärlekens tecken. Inte bara för att det har varit alla hjärtans dag utan även av helt andra orsaker. Här på Sanuk ger man 3 ord till de barn som slutar och åker hem igen. Idag var det dags för mig att tacka av mina egna barn. En konstig känsla. Att sitta där mitt i en ring, bara jag och mitt fina barn, med en massa folk runtomkring som lyssnar. Att leverera 3 ord som jag tycker beskriver mitt barn i positiv bemärkelse och förklara varför jag valt just dom orden.
Jag tycker att jag som förälder ofta försöker berätta allt bra mina barn gör, ge dom positiv feedback, men att sitta öga mot öga och leverera dessa ord är något helt annat. Det blir så mycket känslor, så mycket uppriktighet och jag inser att jag borde göra det oftare. Se in i deras ögon och leverera positiva ord, för det finns så många. Att bara välja 3 var nästan omöjligt.
Det här är den tradition på Sanuk som jag gillar allra mest. Att ge dessa 3 ord. Det är så ovant för oss att få vara i centrum. Att få suga i sig en stunds bekräftelse. Att få skippa jante och klappa sig själv på axeln.
På kvällen var det sen min tur. Min tur att få dessa 3 ord, av Monica, finaste rektorn på skolan. Bara tänk. Att få sitta vid en Beach club, bli bjuden på middag och i solnedgången få 3 ord levererade som beskriver varför just jag gör ett bra jobb. Vem som helst hade njutit av den stunden. Magiskt. Att också få dela den stunden tillsammans med sina fantastiska kollegor. Det är så mycket kärlek ❤️





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Det finns alltid något att fira