Thailand är Thailand

Se där ja. Redan första dagen kör vi igång med äventyr. Efter lite försening pga snöovädret flög vi tillslut iväg och landade imorse i Bangkok. Klok som jag är så hade jag redan förbeställt taxi så chauffören stod och väntade när vi väl fått ut vårt bagage och tagit oss igenom den thailändska passkontrollen. Väl i taxin somnade vi alla och vaknade strax innan vi kom fram till färjelägret. Sparsamt tackade jag vänligt nej till en snabb speedboatbiljett och bet för färjan istället. Inte helt lätt att veta vilken färja, då det var flera olika, och inge som talar engelska särskilt förståeligt här. Vi visade vår biljett och de kämpade tappert med att få i våra tunga väskor i den lilla "färjan". Väl i, påklädda med flytvästar, så började de vifta mot oss och upprepande gånger säga speedboat. Vi skakade på huvudet och försökte säga att vi inte hade biljetter till speedboat. De tyska unga killarna jämte sa till slut "If I were you I would jump out of this and get the speedboat for free." Så av med oss. Av med våra tunga väskor. I i speedboaten och iväg. 10 min senare hade vi kört förbi färjan och anlänt piren. Vi tackade artigt nej till taxi och började gå efter vägbeskrivningen som vår husvärd mailat oss. Väl där tog den trevligaste engelskmannen hand om oss, tyckte att det ju vore trevligt om familjen fick bo ihop och graderade upp oss till deras nyrenoverade familjerum med 3 (!!!) badrum. Så här ligger jag nu, lite lätt gäspig då jag inte sovit särskilt mycket sen jag la mig i tisdagskväll. Inser att det är det här som är livet. Thailand är Thailand. Där blir det mesta inte som man tänkt sig.









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek

Det finns alltid något att fira