Snorkling till sist

Det finns så mycket att berätta. I helgen hade vi bokat in oss på ett boende 2,5 h söder om Hua Hin - Bang Saphan, för att få snorkla lite grann. Hua Hin levererar massor, men inte just snorkling. Vi hade fått tips om ett bra boende från mina kollegor. The Theater Villa. Och vilket ställe. Mysigt är bara förnamnet. Ägaren gjorde vår weekendresa till en resa att minnas länge. Så rar, så hjälpsam, så god mat och så rent. Pratade med ett annat svenskt par som alltid åker tillbaka till det stället när de är i Thailand just för att det ör så trevliga ägare. Jag förstår dom.

På kvällen hittade vi till den ljuvligaste strandbaren - Why not bar. Precis mitt motto i livet. Why not, liksom. Vi drack goda drinkar och lyssnade till livemusik.

På lördagen blev vi upphämtade på hotellet och körda till båten. Snorkling och flytväst på och sen ut till havs. Efter en stund kom vi fram till ön Koh Talu. Äntligen fick vi snorkla. Strålande solsken, varmt och vindstilla. Perfekta förutsättningar för en lyckad dag, för det blev det. En fantastiskt lyckad dag med massor av färgglada fiskar i sikte. Båten bjöd på lunch innan vi åkte tillbaka och fick taxiskjuts hem igen. Taxi på thaivis vill sägs = bak på flak. Allt för priset av 350 baht. Nästan jobbigt att betala så lite och få så mycket. Ändå är man där och letar lägsta priset och prutar. Hmmm...

Idag hade vi en soft dag på stranden. Vi åt lunch på Love@sea, spelade kort på Why not bar, och chillade i sanden. Väl hemma i Hua Hin igen så hade vi bokat bord på Scandinavia kitchen, för att garanterat kunna se hockeymatchen Sverige - Finland. De hade tre rätter att välja på: köttbullar, pyttipanna och köttfärslimpa. Inte ett drömscenario för en som inte gärna äter kött. Låtsades att köttfärslimpan var en gooood, härlig bönkaka. Eller nått. Och njöt lite extra av lingonen. Vad gör man inte för att se Sverige slå Finland. Ett grymt avslut på ännu en grym helg.