Firande i massor

Vilken vecka! Det har funnits massor att fira. Det började redan med att två elever kom sjungandes in på jobbet en morgon med värsta kladdkakan. Dom hade bakat till två av kollegorna som fyller denna vecka. Ni förstår. Här är nästan ingen som har ugn så hembakt är hårdvaluta. Finaste överraskningen. 

Eftersom det har varit så fint väder den här veckan och OS börjat så firade vi det med idrott på stranden med de udda grenarna skidskytte (springa bana och kasta prick), rodel (ni ser ju bilden) och skiathlon (hoppa på ett ben, hitta sin sko i en skohög, få på den och byta hoppstil tillbaka). Att springa i sanden är galet jobbigt så självklart firade vi med minibomben i poolen väl tillbaka igen. 

I går firades det kinesiska nyåret. Vi lämnar tuppens år och har nu tagit klivet in i hundens år. Själv har jag fått lära mig att jag är en drake. De födda i drakens tecken är orädda, självsäkra, vågar ta risker och har tur, gillar att hänga på stan, vara med vänner och trivs när varje dag på jobbet är den andre olik. Stämmer? Tja, vad tycker du?
Iallafall drog vi ner på stan jag och några kollegor för att se firandet och paraden och där hittade jag mina drakvänner. 😁👌🐉

Efter paraden var det dags för det sista firandet, avtackningen av oss korttidsarbetare på skolan och det gjordes på mysigaste indiska restaurangen som ägs av en ayurvedadoktor. Japp. Nu är det nära slutet på det här fantastiska äventyret. När en elev på skolan lämnar oss så får den med sig tre ord som vi pedagoger har tänkt ut utifrån deras personlighet. Dessa ord får de höra en förklaring kring och sen får de med sig dom i en bok där vi samlat på material från deras vistelse här. Precis så gick avtackningen till för oss pedagoger också. Vår ljuvliga rektor Monica höll finaste talen för var och en av oss där hon hade plockat ut 3 ord som beskriver oss som pedagoger och personer. Jag är verkligen tacksam för att jag fick och gav mig själv möjlighet till att vara en del av detta. Vi skämtade lite grann om att vi nu blev medlemmar i Sanuk-sekten. Lite så är det. Man vill inte gärna lämna. Man vill gärna tillbaka. Och tillbaka tänker jag. Nån gång. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek

Det finns alltid något att fira