Även den bästa sagan har ett slut

Har avslutat den här resan på det allra bästa sättet. Med en liten minisemester och helrenovering.
Kolla bara in min lördag förmiddag liksom:
Morgonjogg i soluppgång på stranden
Pranayamameditation på Shaktiyoga
Chill på stranden på apberget (med lite aphäng så klart)
Helkroppsmassage gjord av en 80 år gammal gubbe (typ) som visste exakt vad han gjorde
Samtidigt (!!!) fixade tanten mina fötter - "See madame, now you have baby feet"
Fixade naglar
Middag på mysigaste matmarknaden Tamarind
Skoja inte att jag sov gott den natten :)

Idag, söndag, tog vi oss till Bangkok för att cykla Bangkok by bike. En forna svensk idrottslärare som gjort ett koncept där han cyklar runt med turister i det genuina thai-Bangkok. Ett fascinerande äventyr. Cyklandes i smala gränder, över smala broar och längs med kanaler så har vi i princip cyklat in i deras vardagsrum. Det berör att se hur somliga här i världen lever sitt vardagliga liv och hur de bor. Strax runt "hus"knuten låg det en varanödla stor som en krokodil och lurade. Själv skulle jag inte låta mina kids springa runt där barfota, men varanödlorna simmar i samma vatten som de. 

Den här resan har återigen fått mig att tänka. På vad som är viktigt här i livet. Man sätter sina fotspår, men de kan snabbt suddas ut. Det är viktigt att leva sitt liv som man vill. Att ta de chanser som dyker upp. Att värdesätta det man har och inte sträva efter mer och mer. Buddha och jag är överens om den saken iallafall ;)

Därför bestämde vi oss för att göra detta en gång till. Medan vi har möjlighet. Snart börjar M på gymnasiet och då är möjligheterna inte lika stora för honom. Vi kör när vi ändå är igång. så vi väljer att inte säga hej då, utan på återseende. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek

Det finns alltid något att fira