Thaistyle delux

Halloj igen.

Det är varmt här nere. Inte alls så jag klagar, tvärtom. Trivs i värmen. Äntligen har min muskler, som kylkrampat sen september slappnat av och blivit mjuka igen. Att yoga här är rena drömmen. Man kan göra asanas man inte har en chans att göra hemma. Pga kalla muskler. 
Men värmen gör att man gärna tränar tidig morgon eller sena kvällar. Jag och M brukar springa på stranden. Hyfsat härlig träningsmiljö. 👌😁

Efter en tuff dag på jobbet, för där är det full fart, så passade jag på att ta mig till night market och unna mig lite extra. Först lite shopping och sen 30 min fotmassage. Ljuvligt på riktigt. Så synd att man inte har möjlighet till sån vardagslyx hemma. 

Vi har haft danstemat på idrotten. Dansat så svetten rinner. Hur skönt är det inte då med poolhäng efter. Självklart fortsatte musiken även på poolhänget. 

I går fick jag möjlighet att lära mig laga thailändsk mat på riktigt. Med mina nyfunna vänner så åkte vi till marknaden och hade kurs i thailändska kryddor och grönsaker. Sen öppnade en av mina kolleger upp sitt kök så vi fick gå bananas i matlagning. 4 rätter blev det tillslut och ett långbord med utsvultna magar. Galet gott och absolut, vi blev mätta, hela högen. Det är så här det ska vara. Mitt i veckan samlas man med goda vänner, lagar mat tillsammans, skrattar och äter. M fick med sig en kokosnöt från trädgården. Den hamrade han upp direkt vi kom hem. Han fick slita ett tag, men det gick. Och jag fick mig en kockkniv!!!  En sån som skär räfflade morötter. En sån som man måste ha. För det smakar sååå mycket bättre. Tänk vad man går och är ovetandes om mycket. 😋Värsta raraste presenten. Tacksam ända in i själen. 🙏

Hoppas ni har det bra alla därhemma. Här lever jag livet thaistyle delux. ❤️

 
 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek

Det finns alltid något att fira