Å så blev det helg

M fick en utmaning av en kompis på skolan att klara Rubiks kub, så det har varit vår sysselsättning. 
Galet bra hjärnträning. En sysselsättning som borde finnas som tillval på elevens val. Tänk va coolt. Här lär vi oss lösa Rubiks kub.  Både M och jag var sjukt nöjda när den tillslut, äntligen blev hel. Kuben var lånad så när vi var på marknad hittade han en. Han slet upp paketet och började vrida på den. Mindre än 5 min senare låg den i spillror. Kub a la Thailandstyle. Kunde inte med att gå och kräva tillbaka våra 25 baht heller 🤣



Vi har funnit den magiska stranden också. Den där då man känner att livet är rätt gott ändå. Den då man kan välja att lyxa i beachbaren, med poolhäng istället för kriga mot sandkorna. Den stranden. Jag känner mig utvilad, redo för en ny arbetsvecka. 
Inget Thailand utan Buddhabesök. M är inte överförtjust över mammans alla tempelbesök, men det är jag. 😋Rofyllt, stillsamt, tyst. Munkarna har det inte så tokigt ändå 🙏

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett steg närmare

Kärlek

Det finns alltid något att fira